Beskrivning: Ställ av mässing med fyra timglas, varav ett är trasigt sedan lång tid tillbaka, den övre delen bevarad. Fyra blåsta timglas varav tre fortfarande fyllda med sand. Glasens midja försedd med en knapp av röd textil omlindad med gul tråd.
Stället består av en övre och en nedre del av mässingsplåt med punsad och ristad dekoration, palmetter och stjärnor förenade med tio vridna mässingstenar. En bredare mässingsplatta på baksidan med vingskruv. Bredd ca 22 cm, höjd 19 cm, djup ca 6 cm.
Stället har en medföljande etikett märkt "V. No 43 Sköldinge". Ingen härkomst eller tidigare ägare noterad.

Historik - Ort: Sköldinge

Förvärvsdatum: 2017

Sakord: Timglas

Material: Metall: Mässing, Glas, Bergart: Sand, Textil