Beskrivning: Repvagn av trä. Rektangulär fotplatta, som vid ena kortsidan med järnspik är fästad i en hjulaxel. På hjulaxlen två massiva trähjul. Träsprintar vid hjulens yttersida håller dessa på plats. Stödd på hjulaxeln en lodrätt stående bräda. En fastspikade gren från fotplattan till brädan. Längst upp en vev av trä ihopsatt med trädymlingar. Veven avslutas på andra sidan brädan med en järnkrok.
Repvagn av trä, använd vid tillverkning av rep. Kommer från Västerljungs socken. Inköpt för 2 kronor.

Historik - Socken: Västerljung

Historik - Kommun: Trosa

Historik - Land: Sverige

Material: Trä, Metall: Järn